آخرین مطالب

سرویس‌ بهداشتی و توسعه

برای فهم میزان توسعه یافتگی هر کشور باید یک نماد یا مشخصه را تعیین کرد تا با مشاهده وضعیت آن ارزیابی سریع و اولیه‌ای نسبت به وضع توسعه دریافت کنیم.

تامین نیازهای اولیه و حقوق شهروندی و کیفیت آن، اصلی‌ترین حلقه‌ای است که می‌تواند میزان توسعه یافتگی یک کشور را نمایش دهد. از بین نیازهای اولیه، دسترسی به سرویس‌ بهداشتی مغفول‌ترین و البته آخرین نیازی است که معمولا نهادها و دولت‌ها به آن می‌پردازند.

از این رو برخی کارشناسان معتقدند که تنها با مشاهده وضعیت و کیفیت سرویس‌های بهداشتی و تعداد و در دسترس بودن آنها می‌توان به سادگی سطح توسعه یافتگی هر کشور را ارزیابی نمود.

پادکست زیر تک قسمت از پادکست‌های پویش فکری توسعه است که در گفتگویی صمیمانه با دبیر تدوین استاندارد ملی سرویس‌ بهداشتی عمومی انجام شده است و تجربه سفر ایشان و عضویت در سازمان‌های مرتبط را سوال کردیم.

این پادکست آغازیست برای گفتگو در رابطه با موضوعی که ضرورتی غیر قابل انکار است، اما به شکل تابو درآمده و ویژگی‌های فرهنگی ایرانیان مانع از پرداختن به آن شده است.

با ما همراه باشید…

 

 

منبع تصویر

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



Notice: Undefined index: redux_current_tab in /var/www/pooyeshfekri.com/htdocs/wp-content/themes/porto-child/footer.php on line 166