آخرین مطالب

مراسم رونمایی از کتاب روایت محمدسان

مراسم رونمایی از کتاب روایت محمد-سان

چهارمین روایت از مجموعه گفت‌و‌گوهای توسعه رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب روایت محمدرضا سرکار آرانی از مسئله توسعه در ایران در روز سه شنبه ۲۲ خردادماه با حضور مخاطبین و فرهیختگان حوزه تربیت، در شهر کتاب مرکزی تهران برگزار شد.

در این جلسه، ابتدا دکتر حسین قربانی، نویسنده کتاب روایت، به بیان نکاتی در رابطه با کتاب روایت محمد-سان پرداختند و مسیر تدوین کتاب و نکاتی که در کتاب قابل ذکر نبوده را بیان کردند.

صوت سخنان دکتر حسین قربانی در مراسم:

 

پس از ایشان، دکتر محسن رنانی با تمرکز بر شخصیت و آموزه‌های دکتر محمدرضا سرکار آرانی، مسیر شکل‌گیری کتاب روایت را بیان کردند و شناخت دقیق گفت‌وگو را دستاورد اصلی ارتباط با محمد-سان دانستند.

صوت سخنان دکتر محسن رنانی در مراسم:

 

سپس دکتر مقصود فراستخواه با اشاره به شاخص‌های متعددی که وضعیت آموزش در ایران را نشان می‌دهد، به مقایسه جنبه‌های مختلف آموزش ایران و ژاپن پرداختند و وضعیت موجود را نتیجه منطقی مسیر طی شده در گذشته دانستند.

صوت سخنان دکتر مقصود فراستخواه در مراسم:

 

در ادامه دکتر محمود مهرمحمدی با اشاره به مفاهیم کتاب روایت محمد-سان تحولی که این اندیشه میتواند در معنای مدرن مدرسه ایفا کند، را تفسیر کردند تا با این ابزار بتوان بر مفهوم و ساختار سنتی غلبه کنیم.

صوت سخنان دکتر محمود مهرمحمدی در مراسم:

 

پس از آن دکتر زهرا گویا با بیان نکاتی از کتاب، به بررسی کارکرد اندیشه‌ محمدرضا سرکار آرانی در فضای موجود کشور پرداختند تا با واقعی‌سازی آموزه‌های آن، گامی در مسیر عملیاتی شدن آن برداشته شود.  

صوت سخنان دکتر زهرا گویا در مراسم:

 

در نهایت و به درخواست حضار، دکتر سرکار آرانی با توجه به فرصت باقیمانده، نکاتی تکمیلی در رابطه با کتاب روایت طرح کردند و با بیان اینکه راه دیگری جز «مدرسه» برای نوسازی ساخت توسعه‌ وجود ندارد، به بیان اهمیت آموزش در مسیر توسعه ژاپن پرداختند. ایشان مدرسه را محلی دانستند که باید همه انگاره‌های سنتی کودکان را پنبه کند و اجازه دهد آنها با خلاقیت فردی و با مسیر جدید، رشته‌هایی را خلق کنند تا ریسمان توسعه کشور ایجاد شود.  

صوت سخنان دکتر محمدرضا سرکار آرانی در مراسم:

 

📙 کتاب روایت محمد-سان را می توانید از اینجا تهیه کنید.

 

تصاویر مراسم:

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *



Notice: Undefined index: redux_current_tab in /var/www/pooyeshfekri.com/htdocs/wp-content/themes/porto-child/footer.php on line 166