آخرین مطالب

احسان منصوریان و شیما هاشم‌نیا

خانواده رکابزن مشهدی به اصفهان رسیدند

احسان منصوریان به همراه همسر گرامی‌اش شیما هاشم‌نیا و فرزند عزیزشان ارسلان دیروز پنجم آذرماه ۱۳۹۷ مهمان پویش فکری توسعه بودند.

در این نشست دوستانه خانم هاشم نیا سخنانی درباره چرایی و چگونگی سفر توسعه گرایشان را مطرح کرد و گفت: «با دوچرخه‌سواری زندگی را بیشتر لمس می کنید و چیزهای بیشتری را در اطرافتان می‌بینید. ماشین سواری باعث می‌شود خیلی از دیدنیهای اطراف تان را از دست بدهید. وقتی رکاب می زنید با همه چیز ارتباط می‌گیرید. روی زمین مورچه را می‌بینید، وقتی مانتیس رد می شود، شما راهتان را کج می‌کنید تا با آنها برخورد نکنید و همه چیز برایتان ملموس می‌شود. دوچرخه با زندگی واقعی سازگارتر است».

آقای منصوریان در ادامه درباره هدف و پیام خود از این سفر و تجربیات‌شان توضیح بیشتری دادند. اینکه این سفر چه تاثیری در زندگی‌شان داشته است و اینکه سفر با دوچرخه چطور باعث برداشته شدن فاصله آدم با محیط اطرافش می‌شود: «اینکه آدم فاصله‌ای، سدی یا دیواری بین خودش و محیط اطراف نمی‌سازد تا بعد به واسطه آن دیوار یا محافظ به خودش این جسارت را بدهد تا به دیگران جبر یا خشونت تحمیل کند یا نسبت به محیط اطراف بی‌تفاوت باشد.»

در ادامه این نشست دکتر محسن رنانی درباره اهمیت دوچرخه در کشورهای توسعه یافته مطالبی را مطرح کردند. ایشان با نام بردن از ایوان ایلیچ نویسنده کتاب «انرژی و عدالت» به عنوان اولین معلم توسعه‌شان صحبت‌های خود را آغاز کردند. نویسنده‌ای که معتقد است که جوامع در فرآیند توسعه انرژی بیشتر و بیشتری مصرف می‌کنند و بعد کم کم به مصرف انرژی عادت می‌کنند. ایشان با بیان اینکه «من دوچرخه را یک نماد عملی توسعه می بینم» اذعان کردند «وقت آن رسیده که سیاستمداران، نخبگان، برنامه‌ریزان و عامه مردم متوجه باشند که دوچرخه سواری عار نیست بلکه یک هنر و فخر است».

بعد از اهدای هدایایی نمادین به این زوج توسعه گرا، دوستان پویش فکری توسعه این خانواده دوچرخه سوار را در سفر به یزد بدرقه کردند.

همیشه یار بادت چرخ گردون
نگهدار تو باد ای شاه قسام

کلیپی از دیدار اعضای پویش فکری توسعه با خانواده دوچرخه سوار:

فایل صوتی سخنان محسن رنانی در این دیدار:

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *