آخرین مطالب

نخستین جشنواره جوانه های توسعه

فراخوان نخستین جشنواره‌ی جوانه‌های توسعه

از یکی بود یکی نبود تا بود و بود همیشه بود، دنیا همه‌اش یه شکل نبود. یک دنیا حرف براى گفتن داریم تا بتوانیم دنیا را آن طور که دلمان می‌خواهد بسازیم. می‌خواهیم خوب نگاه کنیم، خوب فکر کنیم و خوب گفتگو کنیم تا سرزمینی توسعه‌یافته داشته باشیم.
جوانه‌های سرزمین من! به نهال توسعه فکر کنید و با عکس‌ها ، فیلم‌ها و نقاشی‌هایتان این جمله را تکمیل کنید:
« من حق دارم در کشوری توسعه یافته زندگی کنم، کشوری که…» .
آثارتان را برای ما بفرستید تا با هم در شکوفا کردن نهال توسعه سهیم شویم.

فراخوان نخستین جشنواره‌ی جوانه‌های توسعه
«پویش فکری توسعه» در نظر دارد تا به منظور ایجاد پرسشگری در کودکان و نوجوانان ایرانی درباره مفهوم، ابعاد و شاخص‌های توسعه، نخستین جشنواره «جوانه‌های توسعه» را برگزار کند. در این جشنواره در این مرحله، ویژه آثار تصویری (عکس، نقاشی و فیلم)‌ است و در مراحل بعدی به قصه نویسی، مقاله نویسی و … نیز گسترش می‌یابد. مادران، پدران و مربیان گرامی می‌توانند فرزندان و دانش‌آموزان خود را که در سنین ۵ تا ۱۵ سال قرار دارند برای شرکت در این جشنواره تشویق کنند. کودکان و نوجوانان می‌توانند با کشیدن نقاشی یا گرفتن عکس یا تهیه یک فیلم کوتاه درباره هر ایده یا پدیده‌ای که به نظر آن‌ها به توسعه مربوط می‌شود و یکی از جنبه‌های توسعه‌یافتگی یا توسعه نیافتگی را در رفتارهای فردی، در خانواده، در جامعه یا در حکومت ما منعکس می‌کند، در این جشنواره شرکت کنند.
ثبت نام در «نخستین دوره جوانه های توسعه» از بامداد روز ۴شنبه ۱ فروردین ماه۹۷ آغاز می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار ۱۳ فروردین ۹۷ خواهد بود. شایان ذکر است که دبیرخانه آثار ارسالی در بازه زمانی ذکر شده در فراخوان را مورد بررسی قرار خواهد داد و متقاضیانی که بعد از تاریخ‌های مشخص شده اقدام به ارسال آثار خود نمایند امکان حضور در این دوره را نخواهند داشت.

از سه اثر برتر در هر رده سنی و در سه گروه نقاشی، عکس و فیلم (جمعا ۲۷ اثر) تقدیر خواهد شد. همچنین کتاب ویژه‌ آثار منتخب جشنواره، نیز برای معرفی آثار برگزیده منتشر خواهد شد.

رویکردهای نخستین دوره جوانه‌های توسعه:
• ایجاد پرسش در کودکان درباره توسعه
• درونی سازی مفهوم توسعه از دوران کودکی
• توجه به توسعه در خانواده، شهر و کشور
• دقت در تفاوت‌های توسعه یافتگی و توسعه نیافتگی
• توجه به رفتارها و پدیده‌های ضد توسعه در جامعه
• افزایش آگاهی عمومی‌ درباره توسعه

شرایط شرکت در نخستین دوره جوانه های توسعه:
۱- شرکت کننده ها در سه رده سنی (۵ تا ۷ سال)- (۸ تا ۱۲ سال) – (۱۳ تا ۱۵ سال) می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.
۲- هر شرکت کننده مجاز به ارسال تنها دو اثر در هر بخش است.
۳- زمان فیلم های ارسالی کمتر از ۱۰۰ ثانیه باشد.
۴- عکس‌ها و نقاشی‌ها در فرمت Jpeg ارسال شود.

نحوه ارسال آثار:
۱- آثار خود را با مشخصات کامل شامل (نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، سن، شماره تماس، آدرس و یک عکس از صاحب اثر) بفرستید.
۲- آثار از طریق تلگرام به شماره ۰۹۳۹۳۱۰۵۹۷۰ ارسال شود. پس از تایید دبیرخانه کلیه آثار در کانال تلگرامی «جوانه‌های توسعه» به نشانی t.me/javanehaye_toseae نمایش داده خواهد شد.
۳- برای هرگونه پرسش، با تلگرام شماره ۰۹۳۹۳۱۰۵۹۷۰ مکاتبه کنید.

گاهشمار نخستین دوره جشنواره‌های جوانه های توسعه:
۱- مهلت دریافت آثار: از تاریخ ۱ فروردین ۹۷ تا ۱۳ فروردین ۹۷ (همه آثاری ارسال شده، در صورتی مرتبط با موضوع باشند در کانال تلگرامی «جوانه‌های توسعه» نمایش داده می‌شوند).
۲- بازبینی اولیه و اعلام آثار شایسته توسط داوران هر بخش: تا ۳۰ فروردین۹۷
۳- رای‌گیری از مخاطبان برای انتخاب آثار برگزیده : ۱ تا ۷ اردیبهشت ۹۷
۴- اعلام نتیجه نهایی:‌ نیمه دوم اردیبهشت ۹۷

تمدید شد
پیرو درخواست‌های مکرر دوستان، مهلت ارسال آثار برای شرکت در نخستین دوره جوانه‌های توسعه تا ساعت ۲۳ روز دوشنبه، بیستم فروردین ماه ۱۳۹۷ تمدید شد.
دوستانی که علاقه‌مند شرکت در این جشنواره هستند می‌توانند تا دوشنبه، بیستم فروردین ماه ۱۳۹۷به کانال جشنواره به نشانی t.me/javanehaye_toseae مراجعه کرده و آثار خود را از طریق تلگرام به شماره ۰۹۳۹۳۱۰۵۹۷۰ ارسال نمایند. لازم به یادآوری است مهلت ارسال مدارک پس از تاریخ ذکر شده تمدید نخواهد شد.

پایان مهلت تمدید شده ارسال آثار به نخستین دوره جوانه های توسعه
پس از پایان مهلت تمدید شده ارسال آثار به نخستین دوره جوانه-های توسعه (ساعت ۲۳:۰۰ مورخ ۲۰ فروردین۱۳۹۷)، دبیرخانه تعداد کل آثار را شامل ۱۱۷ اثر اعلام می نماید. لیست اسامی ۸۹ شرکت کننده به ترتیب زیر است (لازم به توضیح است از هر شرکت کننده تنها دو اثر در هر بخش ارزیابی می شود).

دبیرخانه از کلیه هنرمندان کوچک که با شرکت در این جشنواره به گسترش مفهوم توسعه کمک نموده اند، سپاسگزار و از همراهی شان سربلند است.
بر اساس برنامه زمان بندی روز دوشنبه ۲۷ فروردین تیم کارشناسی متشکل از تخصص های نقاشی، روان شناسی و توسعه آثار را مورد بررسی محتوایی قرار خواهند داد.
از آن جا که کانال جوانه های توسعه در صدد زنده نگه داشتن گفتمان توسعه در خانواده هاست، آثاری که از این پس دریافت می شوند در بخش “خارج از جشنواره” در کانال تلگرام «جوانه‌های توسعه» نمایش داده می شوند.

برای دریافت فایل اسامی شرکت‌کنندگان در جشنواره جوانه‌های توسعه کلیک کنید.

اشتراک گذاری پست

1 دیدگاه

  • احمد ال ياسين پاسخ

    إز جنبش سترگ اندیشه توسعه شما جوانان برومند و مبتکر بسیار مسرور و امید وار شدم. اگر چه أین حرکت ده ها سال پیش باید شروع می شد.
    گزارش اقای اصلان قودجانی را شنیدم با تاکید بر شاخص های توسعه.
    دو جلد کتاب با عنوان ” تاریخچه برنامه ربزی توسعه در ایران” و کتاب ” ایران و شاخص های جهانی توسعه” در دو سال گذشته منتشر شده، شاید فازهایی إز ان ها بکار شما گرامیان بیاید.

    فروردین ۱۹, ۱۳۹۷ در ۱۱:۵۸ ق٫ظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *